Välkommen till Bygglovsportalen

Introduktion av våra processer

Nedan ser du hur våra processer fungerar när vi hjälper dig i ditt projekt. Läs noggrant igenom våra allmänna villkor och följ sedan stegen.

 

Steg 1 - Uppstart

1.1 Information innan start

För att projektet ska fungera så bra som möjligt behöver du ge oss den informationen som krävs för att vi ska kunna påbörja ditt projekt, vi påbörjar inte projektet om vi inte har all information.
 

1.2 Ladda upp filer och information

Här kan du se hur dina underlag ska se ut och vilken information vi behöver från dig innan vi kan påbörja projektet!

Exempel på hur kundernas underlag ska se ut.

  

Vill du se vilka frågor vi går igenom under uppstartsmötet?

Ladda ner protokoll till uppstartsmötet här

 

Har du beställt Tekniska handlingar så som Konstruktion, VVS, Energi, Brand etc.?
Ladda ner beställningsformulär för tekniska handlingar här

 

 

 

Fyll i formuläret nedan för att fortsätta med ditt projekt

 
Fullständigt namn(Nödvändig)
Dra filer hit eller
Godkända filtyper: pdf, png, jpg, Max filstorlek: 50 MB, Max antal filer: 10.

    Steg 2 - Genomförande

    2.1 Utkast av ritningar/dokument

    Ni får ritningarna skickade till er i PDF-format till den e-post som ni har angett tidigare. Titta även i skräpposten, ibland hamnar e-posten där när vi skickar filer.

    2.2 Boka möte med projektledare

    Steg 3 - Avslutning

    3.1 Färdiga ritningar

    När era ritningar är färdiga kommer ni att få detta via e-post i PDF-format.
     

    3.2 Skicka in bygglovsansökan

    Behöver du hjälp med att skicka in bygglovsansökan bokar du tid för projektledaren.
     
     

    3.3 Betalning

    Faktura skickas när du har erhållit dina handlingar. Fakturan hanteras av vår leverantör. OBS. Ibland hamnar fakturan i skräpposten.

    Ofta förekommande frågor

     – När påbörjar ni mitt projekt?

    Du behöver skicka in underlag till oss så snart du kan, därefter har ni och projektledaren ett uppstartsmöte där ni diskuterar alla frågor och problem som kan uppstå gällande utformning, detaljplan etc.

     

     

    – Jag har inte hört något på några dagar, har ni börjat?

    Har du fyllt i formuläret på ovan? Har du kollat din skräppost så våra mail inte hamnat där? Har datumet passerat som du har fått från din projektledare?

     

    – Jag vill göra ändringar på mina ritningar?

    Om ni kommer på ändringar på era ritningar innan vi har hunnit att påbörja arbetet är det inga problem. Har vi redan hunnit ta fram utkast på ritningar så tillkommer en kostnad för era ändringar eftersom era ändringar innebär tillkommande arbete för vår del. Ni får information från er projektledare vilken kostnad som tillkommer innan vi börjar med arbetet, oftast handlar det om ca. 30-60 minuter extra beroende på storlek av ändringar. Läs mer i våra allmänna villkor.

     

    – Behöver jag betala något innan ni börjar?

     

    Nej! Du kommer få fakturan av oss först när du har fått alla ritningar från din projektledare. Sedan har du 10 dagar att betala.

     

     

    – Gör ni även platsbesök?

    Ja, om ni önskar ett besök så ta kontakt med din projektledare och se när vi har tid nästa gång. Detta är dock inget som ingår i våra ordinarie priser. Din projektledare kommer att meddela vad platsbesök kostar.

     

    – Jag är inte så teknisk, hur gör jag med kommentarer på era utkast?

    Du kan skriva ut dina ritningar och sedan använda en vanlig penna. Använd gärna numrering på dina olika kommentarer. Skissa och förklara så mycket du kan för att vi ska förstå.

     

     

    – Kommunen säger att jag behöver fler ritningar?

    Kontakta vår kundansvarig Laszlo Toth, laszlo.toth@ltingenjorsbyra.se, så kommer han hjälpa er vidare med fler ritningar.

    Över nöjda 300 customers
    i 324+ projekt

    4.9 av 5.0

    4.9 av 5.0 utifrån 54 recensioner

    Läs alla recensioner

    Juli 2021, Via Hemsidan

    Bra kvalité på handlingarna och leverans på utlovad tid.

    Martin N
    Juli 2021, Via Hemsidan
    Johan
    Juli, 2021, Via Hemsidan

    U-värdesberäkningen gick mycket snabbt och smidigt och jag fick bra råd också.

    Pelle M.
    Ladda mer